Voľnobežné spojky a spätné brzdy Stieber by Vám chceli predstaviť novinku

Uzáver spätného chodu typu RDBR-E od spoločnosti STIEBER je priamo namontovaný na hnacom hriadeli, napr. vysokovýkonných dopravných pásov, pohonov zmiešavacích bubnov a reťazových dopravníkov, keď sa vyžaduje obmedzenie krútiaceho momentu / zdieľanie zaťaženia alebo funkcia uvoľnenia.

RDBR-E je vybavený konštrukciou spätného chodu valčekového typu s plne ložiskovou podporovanou multidiskovou brzdou pre funkciu obmedzenia krútiaceho momentu.

Voliteľná funkcia uvoľnenia umožňuje uvoľniť napnutie uviaznutého pásu. Akonáhle je brzda úplne otvorená, schopnosť neobmedzeného pohybu smerom dozadu umožňuje bezpečnú a ľahkú údržbu.
 
Ak chcete aktivovať funkciu uvoľnenia, je možné použiť jednoduché hydraulické ručné čerpadlo alebo napájací zdroj. Mechanické uvoľnenie je k dispozícii na požiadanie.
 
Špeciálne tesniace usporiadanie s tesniacim labyrintovým tesnením zaručuje najvyššiu spoľahlivosť v drsných podmienkach. Odporúčané uloženie hriadeľa je H7 / f6. Momentové rameno nesmie byť pevne pripevnené k základni. 

Nekonečné množstvo typov voľnobežiek a jednosmerných ložísk

Spoločnosť Stieber bola založená v roku 1937 v Mníchove, a ich hlavnou činnosťou je návrh a výroba pohonných prvkov pre systémy strojárskeho inžinierstva.

Voľnobežky a jednosmerná ložiská zaisťujú jednosmerné otáčanie v požadovanom smere. Veľkosť zaťaženie je daná prenášaným krútiacim momentom.

Jednosmerná ložiská majú konštrukciu krúžkov prispôsobenú tak, aby umožňovala ich vzájomnému otáčanie iba v jednom smere. Používajú sa pre najrôznejšie aplikácie - napr. Ako voľnobežné mechanizmy, jednosmerné pohony sa zabránením spätného chodu, krokovacie zariadenia a pod.

Spoločnosťou Stieber boli vďaka neustálemu vývoju v priebehu rokov nájdené unikátne riešenia ako napríklad:

  • uzatvorené voľnobežné spojky mazané a chladené interným obehom oleja bez potreby čerpadla.

  • Voľnobežné spojky, ktoré je možné uvoľniť ručne alebo pneumaticky.

  • Ireverzibilné jednotky. Ide o originálne použitie princípu voľnobežnej spojky a viac než 3 000 špeciálnych prevedení vyvinutých pre špecifické požiadavky zákazníkov. Môže sa dodať čokoľvek od 0,8 po 1,7 miliónu Nm.

Základný sortiment:

Voľnobežky s guľôčkovými ložiskami: sú integrované do guľôčkových ložísk s rozmermi a vlastnostiach radu 62 ... Sú opatrené náplňou tuku na celú životnosť a môžu byť inštalované vo vnútri alebo mimo skríň (vyrába sa vo verziách s krytím, s drážkou alebo bez drážky pre pero K ..- 2RS resp. KN ..- 2RS).

Voľnobežky bez uloženia: nemajú vlastné uloženie. Sú umiestňované vnútri uzavretých skríň (prevodov, uzatváracích viek pod.) Vedľa existujúcich ložísk. Vonkajšie a vnútorné súčasti musia pritom voči sebe bežať bezchybne vycentrované; nesmie byť axiálne ani zaťažené ani predpäté. Prívod maziva musí byť zaistený. Voľnobežky bez uloženia.

Voľnobežky uzavretých skríň: majú uloženia v ložiskách: veľkosti 8 ... 20 s klznými ložiskami, veľkosti 25 ... 60 s guličkovými ložiskami. Väčšinou sú montované vnútri uzavretých skríň. Prívod maziva musí byť zaistený. 

Voľnobežky s klzným ložiskom: majú uloženie v klzných ložiskách s tukovou náplňou na celú dobu životnosti. Sú inštalované ako zabezpečenie proti spätnému behu alebo ako spínacie prvky zvonka vstupných alebo výstupných hriadeľov, rameno páky navarené na vonkajšie súčasti zachytáva krútiaci moment.

Voľnobežky pre reťazové kolesá: majú uloženie v guľôčkových ložiskách. Tieto voľnobežky poskytujú, spolu s bohatou paletou prírub, viek a elastických spojok, ktoré môžu byť dodané, kompletný jednotky s vlastnou cirkuláciou maziva. Sú väčšinou umiestnené mimo skrine napr. V reťazových kolesách alebo remeniciach, na konci hriadeľom.

Voľnobežné spojky a spätné brzdy Stieber

V obore voľnobežných spojok máme rozsiahle možnosti vďaka dlhodobým skúsenostiam kvalifikovaného tímu technikov. Pri návrhu, ako aj vo výrobe vždy hľadáme to najlepšie riešenie. Vďaka neustálemu vývoji výrobkov boli v priebehu rokov nájdené unikátne riešenia, napr.:

  • Uzatvorené voľnobežné spojky mazané a chladené interným obehom oleja bez potreby čerpadla.
  • Voľnobežné spojky, ktoré je možné uvoľniť ručne alebo pneumaticky.
  • Ireverzibilné jednotky. Originálne použitie princípu voľnobežnej spojky a viac než 3 000 špeciálnych prevedení vyvinutých pre špecifické požiadavky zákazníkov. Môžeme dodať čokoľvek od 0,8 po 1,7 miliónu Nm, takže si môžete byť istý, že nájdete to najlepšie riešenie pre akúkoľvek aplikáciu.

Voľnobežné spojky sú smerové spojky, čo znamená, že sa zapínajú a uvoľňujú automaticky v závislosti na relatívnom smere otáčania hnacej a hnanej strany. Praktické aplikácie tohto princípu:

  • Voľnobežná spojka pre pohony poháňajúce viac strojov, alebo pre oddelenie zotrvačnosti hmoty hnaného stroja, od hnacieho stroja po jeho vypnutie.
  • Indexovacia spojka, ktorá otáča hriadeľ po jednotlivých krokoch pre dosiahnutie indexovaného posuvu, alebo premenlivej rýchlosti materiálu.
  • Zaistenie proti spätnému chodu pri zabránení spätného otáčania hriadeľa stroja. V tomto prípade pôsobí voľnobežná spojka ako brzda.
loading...
  • overrunningclutches 1 840x580
  • overrunningclutches 2 840x580
  • overrunningclutches 3 840x580
  • overrunningclutches 4 840x580
  • overrunningclutches 5 840x580
  • overrunningclutches 6 840x580
  • overrunningclutches 7 840x580

Patrik Kemlage

Tel.: +421 37 7777 957
Mobil: +421 914 336 528
Fax: +421 37 7777 968
Email:kem@bibus.sk